vineri, 4 decembrie 2009

Florin Piersic, premiat cu Medalia de Aur a Artelor Transilvane


Actorul Florin Piersic a fost premiat cu Medalia de Aur a Artelor Transilvane în cadrul galei "Zece pentru Mureş", desfăşurată, joi seară, la Teatrul Naţional din Târgu Mureş, în cadrul căreia au mai primit diplome de excelenţă Ladislau Boloni şi Raed Arafat.Florin Piersic a primit Medalia de Aur a Artelor Transilvane în cadrul galei "Zece pentru Mureş", care s-a desfăşurat, joi seară, la Teatrul Naţional din Târgu Mureş , în aplauzele a peste o mie de spectatori.

Îndrăgitul actor le-a povestit celor prezenţi despre legătura sa specială cu acest judeţ, punctându-şi intervenţia cu o glumă.

"Mulţi dintre dumeavoastră ştiţi că cele mai bune, cele mai frumoase vorbe şi gânduri totdeauna, când e vorba de Marosvasarhely (Târgu Mureş - n.r.) şi de Târgu Mureş, le auziţi de la mine", a spus Piersic.

El a povestit apoi că, în urmă cu doi ani, mergea cu maşina de la Târgu Mureş la Cluj şi, la un moment dat, a prins o barieră de cale ferată.

"Şi m-am oprit, am coborât, ca să fac pe bărbatul, am aprins o ţigară, mai ales că mai erau două Loganuri în spate şi ăia-mi făceau cu mâna, «Florin»… Şi trece trenul. Şi se opreşte trenul. Şi mă gândesc: o fi având staţie, nu mai ajung la Kolozsvar, la Cluj, veci. Şi din locomotivă strigă ăla: «Sunteţi Florin Piersic?» Şi eu zic: «Da». «Nu se poate!». «Ba se poate!» Şi sare din locomotivă, vine, mă pupă din cap până p-aici şi zice: «Am visat să stau de vorbă cu dumneavoastră, soţia mea vă iubeşte de nu-i adevărat!» Zic: «Dar tu de ce-ai oprit trenul? Ai staţie?». Zice: «Ce staţie? V-am văzut din locomotivă şi am oprit». Zic: «Cum să opreşti trenul, mă? Eşti nebun?». «Păi ce» zice, «suntem în Japonia?». Aşa ceva nu mi s-a-ntâmplat veci… Am stat, acuma trebuie să spun, mi-a venit să plâng şi de-atunci numai la asta mă gândesc şi de-atunci nu-mi doresc nimica, decât să mai viu la Târgu Mureş şi să văd un avion care coboară… şi pilotul să-mi ceară un autograf", a spus Piersic.

În cadrul aceleiaşi gale, au primit diplome de excelenţă Ladislau Boloni şi Raed Arafat.

Boloni le-a povestit mureşenilor despre viaţa sa ca jucător şi antrenor de fotbal, dar şi cum, atunci când venea la Teatrul Naţional din Târgu Mureş, unde juca soţia sa, se aşeza întotdeauna la margine, pentru că îi "săreau lacrimi din ochi".

Raed Arafat a spus, la rândul său, că Târgu Mureşul este pentru el "acasă" şi a vorbit despre SMURD Târgu Mureş şi echipa alături de care a lucrat 20 de ani. El i-a respins rugămintea prezentatorului Mihai Tatulici de a face parte dintr-un eventual Guvern Iohannis, ca ministru al Sănătăţii, spunând că mai are încă de lucru pe domeniul serviciului de urgenţă, care este undeva "la jumătatea drumului" şi că vrea să facă ceva foarte bine, pe domeniul unde are expertiză, decât să răspundă de multe alte domenii la care nu se pricepe foarte bine.

Gala "Zece pentru Mureş" a mai premiat cel mai bun liceu ("Alexandru Papiu Ilarian" din Târgu Mureş), cea mai bună universitate (Universitatea de Medicină şi Farmacie din Târgu Mureş), cel mai bun deputat (Borbely Laszlo, UDMR), cel mai bun senator (Frunda Gyorgy, UDMR), cel mai apreciat tânăr din viaţa publică (prefectul judeţului, Marius Paşcan), cel mai bun consilier local (Benedek Istvan, UDMR), cel mai bun consilier judeţean (Doru Borşan, PDL), cea mai apreciată femeie (preşedintele Consiliului Judeţean Mureş, Lokodi Edita Emoke, UDMR) şi cel mai apreciat târgumureşean din administraţia locală (primarul Dorin Florea, PDL).

Gala a fost completată de piesa de teatru "Străini în noapte", jucată de Florin Piersic şi Emilia Popescu, ambii actori fiind aplaudaţi la final minute în şir.

"Zece pentru Mureş", o continuare a "Omului anului", ajunsă la ediţia a şaptea, a premiat cei mai apreciaţi mureşeni, pe baza unei ample cercetări sociologice realizate la nivelul oraşului, de institutul naţional de sondare a opiniei publice Metro Media Transilvania, pe un eşantion de 816 persoane.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu