marți, 3 noiembrie 2009

Toamna televiziunilor a început în octombrie. Niciun post important nu scade în mediul urban


Luna octombrie a adus în peisajul media creşteri considerabile de audienţă pentru majoritatea posturilor mari de televiziune, precum şi un consum general de TV cu peste două puncte de rating mai mare decât în septembrie (16,5% în octombrie faţă de 14,2% în septembrie).Toate acestea după o lună septembrie care, deşi considerată perioada perfectă pentru revenirea publicului în faţa televizoarelor după lunile de vară, nu reuşise decât o creştere cu două sutimi de punct de rating, per ansamblu, faţă de luna precedentă - în ciuda milioanelor investite de posturile TV în noile grile de programe.

Pentru liderul pieţei TV, Pro TV, octombrie a fost prima lună în care frigul chiar a ţinut publicul în faţa televizoarelor. Postul a înregistrat o medie de audienţă pe urban cu jumătate de punct de rating mai mare decât în septembrie (3,1% faţă de 2,6%), în timp ce Antena 1 a crescut cu 0,3% faţă de luna precedentă, ajungând de la un rating de 1,8% la 2,1%.

Pro TV mizează şi în această toamnă, ca şi până acum de altfel, pe emisiuni de divertisment sau reality show-uri precum Divertis, Frumuseţe pe muchie de cuţit, Happy Hour sau State de România, exprimându-se în legătură cu emisiunile de pe post doar în termeni de milioane de telespectatori.

Pe de altă parte, Antena 1 diversifică oferta şi difuzează show-uri precum Te pui cu blondele, Acces Direct, Aruncaţi din tren, Și milionarii plâng, transmisiuni sportive cum sunt K.O. Champs sau meciuri de fotbal din Champions League.

Creşteri pentru televiziunile de ştiri, în octombrie

Potrivit datelor GfK România, postul de ştiri Realitatea TV a avut, de asemenea, o creştere destul de mare, de la 0,9% la 1,2% în octombrie, păstrându-şi la nivel urban acelaşi loc al treilea în clasamentul general ca şi în luna precedentă.

Celălalt post de ştiri, Antena 3, a crescut la fel de mult ca Realitatea TV, respectiv cu 0,3%, de la 0,7% la 1%, însă a reuşit şi o urcare în clasament, de pe locul al şaselea, unde se afla în septembrie, pe locul al patrulea în octombrie. Televiziunea publică TVR 1, clasată în octombrie pe locul al cincilea, a stagnat la aceeaşi audienţă din septembrie. Surpriza negativă a clasamentului este însă postul Acasă TV, operat de trustul Media Pro, care a căzut de pe locul al patrulea pe locul al şaselea în clasament, menţinându-şi un rating identic celui din septembrie, în condiţiile unei pieţe aflate în creştere. În continuarea clasamentului, Prima TV a crescut de la 0,7% la 0,8%, Kanal D şi Naţional TV de la 0,5% la 0,6%, iar B1 TV - de la 0,3% la 0,4%. Posturile Disney (fostul Jetix) şi OTV au stagnat la acelaşi nivel din septembrie, respectiv 0,5% rating mediu pe publicul urban.

În primele zece luni ale anului, clasamentul audienţelor pe publicul urban a avut pe primul loc acelaşi post, Pro TV, cu o medie de audienţă de 2,8%, urmat de Antena 1, cu 2,2%, şi de televiziunea de ştiri Realitatea TV, cu 1,1%. Posturile Acasă TV şi TVR 1 s-au plasat pe locurile al patrulea şi al cincilea în clasamentul pe primele zece luni din 2009, cu ratinguri de 1%, respectiv 0,9%. De asemenea, pe termen lung, Kanal D s-a situat pe locul al şaselea în clasamentul urban, cu o medie de 0,9%, în timp ce Prima TV a coborât pe locul al şaptelea, cu 0,8%. Cel de-al doilea post de ştiri de pe piaţă după Realitatea TV, Antena 3, a înregistrat în cele peste trei trimestre din 2009 un rating mediu de 0,8%, fiind urmat de OTV, cu 0,6%, şi Naţional TV, cu 0,5%.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu