duminică, 29 noiembrie 2009

Bute şi-a spulberat adversarul, făcându-l KO pe Andrade în repriza a patra


La 5.45 AM (ora Bucureştiului), în faţa a 16.000 de spectatori, tocmai în Quebec, Lucian Bute şi-a apărat pentru a patra oară titlul mondial la supermijlocie, în versiunea IBF. După ce şi-a trimis adeversarul de două ori la podea, mai întâi printr-un croşeu de stânga, apoi printr-un uppercut, în repriza a patra l-a făcut KO. După această ultimă victorie în faţa mexicanului Librado Andrade, "Mister KO", cum e supranumit Bute, are şanse mari să devină numărul unu mondial la categoria sa, urmând să fie programată o luptă pentru unificarea centurilor.

Imediat după meci Lucian Bute a declarat pentru postul naţional de televiziune: "Le mulţumesc tuturor celor care s-au trezit în această dimineaţă special pentru mine. Sunt momente deosebite şi mă bucur că le pot împărtăşi cu românii mei. A fost un meci extrem de greu, numai eu ştiu cât de bine m-am pregătit pentru această partidă. Am demonstrat că ceea ce s-a întâmplat în 2008 a fost doar un accident. Era o oportunitate foarte mare şi nu doream să o pierd. Sper ca pe viitor să boxez numai pe HBO şi să am numai meciuri mari. Lenox mi-a spus ca sunt un boxer bun, că am făcut mare şi că nu mă poate învinge nimeni. Sunt foarte fericit că meciul s-a văzut şi în România. Abia aştept să vin acasă".

Şi-a luat revanşa în stil mare

Meciul s-a jucat cu casa închisă, biletele pentru cele 16.000 de locuri la Colisee Pepsi din Quebec, vânzându-se într-o singură zi, în ciuda preţului deloc modest, cele mai ieftine costând 65 dolari canadieni, iar cele mai scumpe 354. Pentru Lucian a fost un meci al onoarei, în care a vrut să-şi ia musai revanşa după ce în 2008, a câştigat la puncte în faţa lui Andrade, într-un meci târşâit cu mexicanul, fiind pentru prima dată în carieră când a fost trimis la podea: "Mi-am respectat planul, m-am antrenat din greu cu parteneri foarte buni. Am rămas calm şi-am obţinut tot ce-am vrut. Mă simt exact ca Lennox Lewis când şi-a luat revanşa cu Rahman. Acesta este adevăratul Bute. Vă mulţumesc tuturor, mai ales celor din Florida alaturi de care m-am antrenat".

Ca să fie sigur de victorie, gălăţeanul s-a supus unei discipline severe până în ultima clipă, stând aproape tot timpul închis în camera de hotel, după cum a declarat unul dintre apropiaţii acestuia pentru ProSport: ""Se simte bine, dar nu l-am văzut niciodată atât de concentrat. De aceea nici nu iese din cameră. Se gândeşte numai şi numai la meci. Cred că deja a dus de câteva ori meciul la capăt, repriză cu repriză, pumn cu pumn. Iar la final întotdeauna sunt convins că mâna ridicată de arbitru este a lui". Ca element inedit, Lucian şi-a schimbat pentru prima dată marca mănuşile "Reyes", cele care l-au ajutat să-l facă KO pe columbianul Alejandro Berrio, în 2007, când a cucerit titlul IBF, înlocuindu-le cu un echipament "Everlast", care iată că i-a purtat noroc.

INFO

Bute a câştigat centura mondială IBF în 20 octombrie 2007, la Montreal, făcându-l KO în repriza a 11-a pe columbianul Alejandro Berrio. Au urmat trei meciuri de apărate a titlului mondial în faţa americanul William Joppy (20 octombrie 2007), în faţa mexicanului Librado Andrade (25 octombrie 2008) şi în faţa columbianul Fulgencio Zuniga (14 martie 2009).

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu