luni, 30 noiembrie 2009

Dan Grigore: Cel mai mare mogul e statul


În aceeaşi situaţie sunt alţi doi membri ai CNA, scriitorul Grigore Zanc şi artistul Constantin Duţu

Pensie sau salariu, aceasta a fost tema şedinţei Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA) de joi, când trei din membrii Consiliului - Dan Grigore, Constantin Duţu şi Grigore Zanc - au discutat despre opţiunea pe care trebuie să o facă : fie renunţă la pensia lunară, fie la indemnizaţia primită de la stat, în valoare de 4.500 de lei lunar (n.r. membrii CNA au statut de secretari de stat, salariul fiecăruia ajungând la 4.500 de lei). Conform reglementărilor legale, pensionarilor care lucrează în sistemul de stat nu li se permite să cumuleze pensia cu salariul.

Potrivit Mediafax, Dan Grigore a spus că nu va opta între pensia sa de circa 1.800 de lei lunar şi indemnizaţia primită de la Consiliu şi că aşteaptă să fie dat afară de către instituţia al cărei membru este. " Eu trebuie să fac o declaraţie că renunţ la pensie ca să pot să fiu membru CNA, ori această calitate de membru CNA eu nu am cerut-o. Am fost numit printr-o propunere a Guvernului României şi atestat printr-un vot al Parlamentului. Deci statul a decis că mai are nevoie de mine, iar acum tot statul, cel mai mare mogul, mă pedepseşte pentru că el a luat această hotărâre", a spus Dan Grigore. El a mai spus că, dacă va fi dat afară de Consiliu, va acţiona în instanţă instituţia. "Nu fac nici un fel de opţiune. Nu fac ce mi se spune în adresă. Aştept ca, conform acestei ameninţări, să mi se desfacă contractul de muncă, după care voi lua decizia de a da în judecată instituţia care face acest gest sau pe cei care patronează aceste măsuri absolut discreţionare şi ilegale după părerea mea şi într-o foarte mare măsură neconstituţionale", a mai spus Dan Grigore.


La rândul său, Grigore Zanc a afirmat că va opta pentru indemnizaţia de membru al CNA şi va renunţa la pensia de 1.800 de lei lunar. El a mai spus că nu ştie exact care este situaţia sa, pentru că primeşte şi un spor de 50% adăugat la pensie, datorită faptului că este scriitor şi membru al unei uniuni de creaţie.

Şi Constantin Duţu, fost prim-solist, trebuie să opteze între indemnizaţia de 4.500 de lei şi pensia sa, care ajunge lunar la circa 3.000 de lei. "Am pensie din artă. (...) Cum îţi permiţi să-mi opreşti tu mie cotizaţia - eu am cotizat timp de 50 de ani pentru pensie. Îmi opreşti acum salariul de la această instituţie, eu am fost ales de Parlament, sunt ales al poporului. Sunt numit, nu sunt angajat funcţionar", a mai spus Duţu la începutul acestui an, după aprobarea Ordonanţei de urgenţă nr. 230/2008, potrivit căreia pensionarii care lucrează în sistemul de stat trebuie să aleagă între pensie şi salariu.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu