marți, 18 august 2009

Ramona Bădescu: "Am o slăbiciune pentru Săgetători. Diaconescu are o minte foarte ascuţită"


Cînd mi-a răspuns la telefon mă aşteptam să-mi zică un „eco“, aşa am văzut eu la Andreea Grămoşteanu de la Mondenii: două cuvinte în română, două în italiană şi un eco. Dar nu mi l-a zis. Din contra, m-a anunţat cît se poate de drăguţ că înainte să vorbească cu mine trebuie să-şi plimbe căţelul. Dan Diaconescu nu a reuşit să găsească nici măcar o mînă din Elodia, însă a reuşit să o scoată din nou pe scenă pe Ramona Bădescu. Nu ştiu dacă e de bine sau de rău. Pînă la urmă, o vedetă vie e mai bună decît una moartă.

Reporter: 100% adevărat este o emisiune în limba română. E o ocazie bună pentru a-ţi reaminti, din cînd în cînd, limba maternă.
Ramona Bădescu: Eu sînt plecată de 20 de ani din România. În ultima vreme am tot vorbit româneşte, înainte vorbeam mai mult cu familia şi prietenii. E normal să am un accent, mai ales pentru că am lucrat în domeniul showbiz-ului, sînt actriţă şi trebuia să nu am un accent străin. Se mai întîmplă, cînd treci de la o limbă la alta, să schimbi accentul şi inflexiunea.

Rep.: Eco…
R.B.: E adevărat, îmi mai scapă cîte o expresie în italiană. Eu dacă greşesc în timpul emisiunii nu e vina mea, aşa mi se spune în cască. Aşa că nu eu am uitat româneşte, poate a uitat cea care îmi şopteşte. Glumesc. Sîntem mulţi artişti, iar lumea trebuie să se lege de ceva, ori de felul în care arăţi, ori de felul în care vorbeşti. Îţi trebuie o personalitate. Eu am primit o rentă de la Mondenii, ei s-au ocupat de capitalul meu de imagine fără ca eu să fiu în ţară. Poate şi de aceea lumea e curioasă să afle cît de bine vorbesc eu româna.

Rep.: Ce salariu ţi-a dat Dan Diaconescu, avînd în vedere că îţi permiţi să locuieşti în Italia şi să vii în fiecare săptămînă în ţară? Ai vreun deal cu o companie aeriană?
R.B.: Banii pe care îi dau pe avion sînt o nimica toată în comparaţie cu ceea ce cheltuiesc pe rochii şi pe cosmetice. E adevărat, am un drum în plus, dar nu mă deranjează prea mult. Între timp merg şi la Chişinău, unde am înregistrat un album. Am stat destul de mult pe drumuri în ultima vreme. Mai am şi spectacole în Italia. Încă nu m-am mutat în Bucureşti. Probabil că o să o fac, nu ştiu încă, sau poate o să închiriez un apartament.

Rep.: Renunţi la Italia?
R.B.: În momentul acesta nu am o emisiune stabilă în Italia. Dar am un proiect foarte interesant, pe care l-am dat la Rai (televiziunea de stat a Italiei – n.r.), unde s-a schimbat acum structura şi preşedinţia. Este un program de varietăţi multietnic, s-ar putea să îl facem din noiembrie-decembrie sau înainte de Crăciun. Dar proiectul principal în Italia sînt cele zece spectacole care se vor organiza în Roma, Torino, Calabria, Florenţa, Napoli. În vederea promovării albumului meu.

Rep.: Cum ţi se pare Dan Diaconescu? E complet nebun? Vizionar? Simpatic?
R.B.: Eu nu îl cunoşteam. Mama mea mi-a spus că mă sunase, acum vreo şase ani de zile, cînd nu era la OTV, să mă invite la emisiune. Eu eram în Italia şi nu am apucat să ne cunoaştem, nici măcar să vorbim la telefon. Am auzit de el acum, cînd mi s-a propus să prezint această emisiune. Eu nu sînt o angajată a OTV-ului, sînt angajată de casa de producţie Mamitzu Production. El a creat o televiziune pentru oamenii simpli, pentru oamenii care alcătuiesc acest popor, pentru oamenii fără de care nimeni nu poate trăi. Pentru că poporul înseamnă lumea unui popor şi lumea unei ţări, masa populaţiei.
Rep.: Serios?
R.B.: Primii sînt cei care dau pulsul vieţii, cei care muncesc, după aia sînt intelectualii o parte, bişniţarii o parte, politicienii o parte. El a înţeles lucrul ăsta şi a creat o televiziune simplă, fără complicaţii, dar care să satisfacă problemele poporului, întrebările poporului, nevoile poporului, a ştiut să se muleze. Şi acum a venit cu această surpriză. Nu e bine să judeci pe nimeni. Numai Dumnezeu poate să facă asta. Mi-a plăcut de el, mai ales că e Săgetător ca mine, iar eu am o slăbiciune pentru Săgetători. Are o minte foarte ascuţită. 

Rep.: Ai candidat pentru un post de consilier local la Primăria Romei. N-ai fost aleasă.
R.B.: N-am fost aleasă pentru că am luat hotărîrea să candidez cu o lună înainte de alegeri. Fiind o artistă româncă, stabilită în Italia, mereu am fost chemată ca artistă să-mi dau cu părerea, atît în ziare, cît şi la televiziuni. Eu sînt româncă şi sînt mîndră că sînt româncă. Iniţial, cînd am primit oferta de a deveni consilier local, am refuzat, pentru că sînt artistă, iar ca om politic îţi atragi mai uşor antipatii, dar pînă la urmă m-am gîndit că din acel post pot să fac mult mai multe pentru compatrioţii mei.

Rep.: L-ai susţinut pe Gianni.
R.B.: Gianni Alemanno (primarul Romei – n.r.) îmi plăcea foarte mult, e corect şi sever. Am hotărît să-l susţin, dar într-o lună de zile nu ai cum să faci o campanie politică, eu neavînd banii necesari. Şi nici nu aveam pe cineva care să mă susţină cu bani, nu am putut nici să îmi mai fac treaba mea de artist, pentru că s-ar fi interpretat că vreau să atrag popularitate. Am pierdut şi pentru că lumea trebuia să scrie numele meu pe biletul de vot, iar vreo 100 de persoane au scris Badesco şi nu Bădescu. Şi au fost anulate.

Rep.: De ce nu te-ai măritat? Nu ţi-e frică c-o să rămîi fată bătrînă?
R.B.: Am planuri, am dorinţe şi vreau să-ţi spun că aştept încrezătoare în Dumnezeu că o să îmi trimită pe omul cu care nu numai să mă căsătoresc, dar cu care să fac şi un copil. Sper să fie cît mai repede posibil, dacă nu, îl fac în eprubetă, îl fac in vitro. Speranţa e ultima care moare. Am pe cineva, dar nu e momentul să fac un anunţ oficial. Trebuie să testez foarte bine o persoană, pentru că e foarte greu ca un bărbat să accepte viaţa pe care o am eu. Ştii că se spune „la donna e mobile“. Eu nu că sînt mobilă, sînt foarte mobilă, trăiesc în două ţări. Pentru mine familia e foarte importantă. Şi vreau să fac o alegere bună.

Rep.: Cum ţi se pare Andreea Grămoşteanu, cea care te imită la Mondenii? Nouă ni se pare haioasă.
R.B.: Ne-am cunoscut cînd am filmat spotul publicitar şi am rugat-o să mă imite. Iar ea spunea: „Eco, eco!“. Iar eu i-am spus: „Dar eu chiar vorbesc aşa?“. Pentru că ştiu că eu sînt mai calmă, şi mi-a spus că exagerează un pic pentru a crea personajul. Am vorbit cu ei şi o să apar în prima lor emisiune în septembrie.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu