sâmbătă, 15 august 2009

Noua fata a OTV


"Televiziunea care e prea saraca sa ofere filme americane, dar e indeajuns de bogata pentru a prezenta caractere", dupa cum se recomanda pe site, vrea o relansare grandioasa, de 6 milioane de euro pe luna, cu sediu si studiouri noi. Am vizitat platourile "100% Adevarat", primul pas al relansarii, si ne-am intalnit cu Dan Diaconescu pentru a afla despre planurile sale de cucerire a pietei TV (interviu in varianta integrala).

Ce inseamna relansarea OTV?

DD:Tot, tot, tot! Speram sa aducem aici toate vedetele tarii si cele mai bune productii. Adica se schimba totul, asa cum am anuntat. Ma rog, anuntam de cateva luni, dar nu puteam sa dam in vileag toate surprizele. Asa cum am otevizat tara intr-un sens, o otevizam in celalalt sens. Sa vedem, cum s-ar zice, cele doua extreme. Acum lucram numai pe produse de calitate, pentru ca eu in viata vreau sa le incerc pe toate. Am vazut ce s-a putut in varianta aceea, adica am reusit rating-uri de 10,6%, cu cheltuieli mici, acum sper sa pot face tot rating-uri de cel putin 10% cu cheltuieli mari. Eu inteleg oftica si invidia concurentilor mei. Am un show, "100% Adevarat", care ma costa aproape 3 milioane de euro pe luna, adica 650.000 de euro pe editie - bine, speram totusi sa reducem costurile, dar asta e situatia. Cu show-ul asta fac audienta la jumate fata de "Elodia", care ma costa aproximativ 3000 de euro pe luna...

Si asta nu e un lucru rau? De la o investitie mica, dar cu rezultate excelente, ati ajuns la o investitie uriasa cu rezultate sub asteptari?

DD:Ca un om care traieste o singura viata, vreau sa le fac pe toate, sa le incerc pe toate. Vreau, desi nu cred ca se mai poate acum, sa deschidem in toamna primul OTV din strainatate, in Austria. Noi acolo incercam, dar sa vedem daca o sa ne iasa primul chiar acolo.

De ce Austria?

DD:Pentru ca e o tara vaduvita de televiziune. Au doar doua televiziuni si o piata uriasa de publicitate. Au programe ca pe timpul lui Ceausescu, care se inchid la 12 noaptea. Noi cred ca am face ravagii, cu OTV-ul de aici si cu oameni de acolo. Cu varianta initiala a OTV, care e verificata. In sensul in care a fost comentata, adica "Vai, OTV, o televiziune-tabloida!". Eu am spus mereu ca asta n-are nicio importanta, conteaza ca o televiziune sa fie urmarita de telespectatori. Acum, cine vrea sa spuna tabloida, cine vrea sa spuna de calitate, e treaba fiecarui comentator. De regula, criticii spun mai mult decat a vrut sa zica autorul in carte (rade).Noi suntem ca un jucator de fotbal care a jucat mereu in aparare si acum joaca si in atac. Pana la urma e o incercare: vreau sa vad daca pot sa fac rating de 14-15% cu investitii mari. Toti imi spuneau ca in televiziune trebuie sa faci investitii mari ca sa ai succes, iar eu am spus "Nu, nu-i asa!". Acum, insa, trecem la varianta de lux si o sa avem de departe cele mai mari studiouri din Romania. Cele mai inalte, cele mai late, cele mai lungi! Si la Centauros (care gazduieste "100% Adevarat", n.r.), si in alte parti. Emisiunea pe care o vom face sambata, de exemplu, va avea un decor de doua ori mai mare decat "100% Adevarat", tot la Centauros, dar in alta hala!

Nu vrei sa si cumperi un studio nou pentru OTV?

DD:Da, vom incerca sa achizitionam si alte studiouri. Pe urma noi avem si sediul celalalt, adica noul sediu, unde trebuia sa ne mutam de pe 19 iulie. Dar au fost tot felul de ghinioane care ne-au tinut pe loc. Acolo o sa fie sediul central, adica o sa mutam acolo emisiunea mea si celelalte emisiuni... clasice, sa zicem.

Si ce se intampla cu celebra "garsoniera"?

DD:Chiria a devenit aici enorm de mare, undeva la 16.000 de euro plus TVA. In loc sa inchiriem aici, prefer sa dam banii la o banca si sa fie proprietatea noastra, construim la ea de cinci ani de zile. Acolo o sa fie toata infrastructura si de-acolo avem legaturi si cu Centauros, si cu alte hale, pe care vrem sa le construim sau sa le cumparam. Intr-una dintre aceste hale o sa avem o emisiune foarte puternica si foarte importanta, pentru ca lupta pe viata si pe moarte va fi vineri seara (segment dominat in ultimii ani de show-ul "Dansez pentru tine", de pe Pro TV, n.r.). Sambata ne e clar ca o sa fim lideri de piata cu emisiunea despre care v-am zis, care e dupa modelul "Folclorul contraataca", dar cu alta denumire: "Academia de folclor". Noi avem asteptari de la cea de vineri, pentru ca trebuie sa batem "Dansez pentru tine", ceea ce intr-adevar e complicat.

Si restul grilei?

DD:De luni pana joi o sa avem o emisiune foarte surprinzatoare, de la 17 la 20, de exemplu. Dar nu pot sa spun mai multe acum.

Transferuri?

DD:Incercam, dar nu avem pe nimeni care sa fi semnat deja, in afara de Ramona Badescu si Pepe. Suntem in discutii cu toata lumea. Insa nici macar la "Academia de folclor" nu s-au stabilit exact prezentatorii. Mai vrem sa facem un super-talkshow politic de la 20 la 21. Vrem un super "late night show" de la 23.30...

Intrati pe niste tronsoane unde batalia e mare...

DD:Noi incercam... Asa cum duminica n-am fi crezut niciodata ca la prima editie a "100% Adevarat" o sa facem rating de 5,4 pe all-urban (publicul de toate varstele din mediul urban, n.r.), de ce n-am reusi si in rest. Toate emisiunile vor da premii la sfarsit, fiindca asta e situatia, asta vrea poporul roman. Noi ne propunem ca pe fiecare tronson sa batem Pro TV-ul. Acum, daca o sa batem doar Antena 1, Doamne ajuta!

Adica vrei "podiumul"...

DD:Da! Noi vrem ca, incepand cu 1 octombrie, sa scoatem o audienta medie, pe all-urban, de 2%. Asta ne-ar asigura cam locul 2-3. Asta-i planul! Ca cifre, asta inseamna in jur de 6 milioane de euro cheltuiti in fiecare luna, adica cel mai mare buget de pe piata TV in acest moment. Pro TV mai cheltuie 3 sau 4 milioane pe luna, Kanal D cam la fel. Din acesti bani, "100% Adevarat" speram sa ramana pe un buget de cel mult 2 milioane de euro pe luna. Noi speram sa mai si incasam, din publicitate, din sms-uri... "Academia de folclor" n-o sa fie asa costisitoare, o sa fie cam 1 milion. Oricum, trebuie spus ca suntem detasat pe locul intai si la capitolul studiouri, dar si la capitolul salarii!

Pai si criza?

DD:Nuuuu! (rade). Am zis ca e saracia atat de mare incat noi sa jucam cum spun cartile de specialitate, ca in perioadele de criza se pot da marile lovituri. Asa ca ne aruncam cu niste salarii senzational de mari. Bine, altfel e greu sa-i convingem pe oameni sa vina la OTV, trebuie sa recunosc. Si cred ca s-a vazut, in primele doua editii de "100% Adevarat", ca au venit 50 de artisti care nu fusesera niciodata la OTV.

Exista teama asta de asociere cu OTV?

DD:La unii da. Si sunt deja vedete care au pierdut salarii uriase, dar n-au vrut sa vina. Habar n-am de ce. Poate se gandesc si ei: "Bai, am muncit o viata intreaga si acum ajung sa lucrez la Diaconescu!" (rade).

Cine e nebun sa refuze atatia bani?

DD:Pe asta ne bazam si noi! Real Madrid facem! Eram pana acum Unirea Urziceni, printre televiziuni

Si totusi, de ce arunci cu atatia bani cand puteai sa faci audienta si cu investitii minime? Care mai e scopul OTV?

DD:Acum e o lupta de orgoliu. Tot ce am adunat, cheltui cu chestia asta. Vanitatile astea... Se platesc scump, nu vedeti? (zambeste). Dar nu mai aveam ce sa fac, acum ar fi trebuit sa incep sa ma bucur de profit, sa calatoresc prin strainatate, sa imi cumpar haine. Multi vor sa se inmormanteze cu banii, nu inteleg de ce. Ce-or face cu atatea zeci de milioane de euro. Eu am zis sa fac si chestia asta, de ce nu? E adevarat, acum OTV valoreaza 30-35 de milioane de euro pe piata si daca va deveni prima televiziune a tarii, s-ar putea sa valoreze 500 de milioane, deci s-ar putea sa-mi iasa si ca afacere.

Deci nu e numai orgoliu?

DD:Pai da, asta ar fi planul de recuperare a banilor. Nu va ascund ca mi-ar placea ca orice vedeta care se naste in Romania sa lucreze numai la OTV. Sper sa otevizez in sensul asta si sa vad acum ce o sa faca Antena, Pro TV, Kanal D si celelalte. Pana acum era simplu: venea Magda Ciumac la mine, ei ii mai dadeau 200 de euro ei sau Nikitei si hop!, era la ei. Acum sa vedem daca ei ii pot da lui Pepe mai mult decat ii dau eu. Sau lui Mircea Radu, sau lui Dan Capatos... Toata lumea sper sa lucreze la OTV. Sunt 10 - 15 mari vedete in tara si i-as vrea pe toti aici. De exemplu Capatos si Madalin Ionescu, ca sa raman in peisajul otevist. Mai sunt matinalul de la Antena 1, Teo, Andreea Marin, Mircea Radu, Ion Cristoiu, Cristian Tudor Popescu, Mircea Badea, Radu Cazan. Bine, acum sa fie si liberi de contract, ca mi l-as fi dorit si pe Stefan Banica Jr. Pe cei care sunt liberi de contract ii asteptam cu mult drag! Avem cel mai mare buget, asa ca de banii astia trebuie sa facem tot ce putem. Acum 3-4 ani, Pro TV cheltuia 10 milioane pe luna si atunci era greu sa te lupti cu ei. Dar acum, cine ar fi nebun sa dea 6 milioane pe luna in perioada asta?

Deci e o nebunie

DD:Da... Asta e, in cel mai rau caz, am pierdut ce am facut cu "Elodia" si cu celelalte cazuri.


Ce o sa se intample cu acestea din urma, clasicele cazuri OTV?

DD:O sa continuam si cu ele - nu putem sa facem o trecere chiar atat de brusca - dar intr-o alta maniera, mai greu de copiat. In sensul in care vrem sa facem numai transmisii in direct, totul sa fie o permutare continua: de la Constanta sa dam legatura la Baia-Mare, de la Baia-Mare la Iasi, de la Iasi la Resita - un show continuu! Cu care de reportaj, cu elicopter. Ceva grandios. Vrem sa vedem acum daca putem si noi sa intervenim alaturi de SMURD, cu un elicopter de-al nostru, sa salvam vieti. Vrem sa facem din asta o emisiune. Si mai vrem sa continuam niste emisiuni care nu inteleg de ce au fost intrerupte. "Din dragoste", "Folclorul contraataca", "Surprize, surprize", genul asta de emisiuni. Mai vrem cu Vacanta Mare sa semnam...


V-a refuzat cineva dintre cei pe care vrei sa-i transferati definitiv si iremediabil?

DD:Nu, am vorbit frumos si oricum, daca nu vin anul asta, eu le zic de cinci ani: "Tot la OTV o sa lucrati!". Eu cunosc patronii celorlalte televiziuni si stiu cum se manageriaza si ce greseli se fac si ce bisericute apar. Aici, eu sunt proprietar si realizator si n-am pe cine sa fur. Visul meu e ca emisiunile de la OTV sa bata emisiunea mea, in audienta. Deja, Pepe e la un pas. Atunci as fi cel mai fericit om. Asta nu se intampla in alte televiziuni. De-asta s-au distrus posturi ca TVR 1.

Madalin Ionescu si Capatos sunt comparati frecvent cu tine, ca stil. Ii aduci acasa?

DD:Pai daca tot au vrut sa copieze OTV...


Te flateaza?

DD:Da, chiar m-a bucurat chestia asta, mai ales ca unii dintre ei, pe anumite tronsoane, au facut-o chiar mai bine decat mine. In sensul ca au si cheltuit bani. Ei au facut un OTV cu bani multi. Una e sa faci o emisiune de 3000 de euro pe luna, ca a mea, alta e sa faci una de 100.000 de euro pe luna, cum e a lui Madalin. Dar oricum, nu numai ei m-au copiat. Sunt multe emisiuni pe Antena 2, pe Acasa. Eu doar le doresc aduse acasa. Publicul lor principal este aici si e clar ca o grila de programe ideala pentru Romania ar fi exact asta. Toate elementele OTV, carora li s-ar adauga productiile de la 20 la 21 de pe Prima TV, ca "Tradati in dragoste" si "Cronica carcotasilor", apoi anumite productii ale Antenei 3, care sunt oteviste pana in maduva oaselor.

Vrei sa aduci "Sinteza zilei"?

DD:Da, pai eu pe Valentin Stan tot timpul eu l-am vrut, dar n-a fost sa fie. Aici urma sa aiba propriul show, dar a semnat pana la urma cu Antena 3. Mircea Badea, de asemenea, este otevist de-al meu pana la moarte, Capatos la fel. Iata ca eu nici nu mai am loc in grila asta (rade).

Te-ai gandit sa stai pe tusa?

DD:Nu, o sa continuu, desi mi-ar placea si mie sa calatoresc, sa mai vad lumea. Oricum, o grila ideala asa arata: "Povestiri adevarate" de pe Acasa, in continuare Madalin Ionescu, apoi emisiunile acelea de o ora de pe Prima, ca "Cireasa de pe tort", apoi cateva emisiuni ca cele de pe Antena si de pe Pro TV, apoi Cristoiu, Valentin Stan si Mircea Badea, sau C.T. Popescu, apoi Oana Zavoranu, cu care suntem in negocieri foarte avansate si care a facut super-audienta pe Kanal D. In rest, Vacanta Mare, "Academia de folclor", "Din dragoste", "100% Adevarat". Si putin fotbal ne-am gandit sa dam si noi, dar e destul de scump. Oricum, nu ne grabim, sunt inca tanar. Nu ma las pana nu o sa am prima televiziune din tara. Eu l-am cunoscut foarte bine pe Adrian Sarbu, care a fost stapanul Romaniei si la propriu, si la figurat si a avut prima televiziune din tara. El a vrut tot timpul sa ma cumpere pe mine. La un moment dat era sa facem un schimb de actiuni. Evident, eu luam o actiune la Pro TV, el lua 100% din actiunile OTV la schimb. Ii ziceam "Ce-ar fi sa cumpar eu Pro TV?". Ma imprumutam la banca, daca era nevoie. Visul meu e sa il intrec pe Adrian Sarbu. Nu stiu daca va fi posibil asa ceva.

Pana una alta, esti asociat cu Sorin Ovidiu Vantu...

DD:Intr-un fel. Firma lor de publicitate (DBV Media House, n.r.) vinde publicitate la noi.

Si la nivel de actionariat?

DD:Nu. E un precontract in vederea listarii noastre la bursa, cu 20% din actiuni. Nu s-a concretizat nimic, e o intreaga complicatie. Pana una alta, am facut primul pas in lumea libera prin asocierea cu firma lor de publicitate. Eram Cuba inainte (rade). Acum asta e pasul urmator. Adrian Sarbu, dupa ce voia sa cumpere OTV-ul, imi spunea "Dom'le, tu o sa te ocupi sa faci OTV-uri in toata lumea asta!". Iar eu ma gandeam ca decat sa ma apuc sa ma plimb cu avioane... N-a fost foarte incantat si, totusi, acum o sa fac acesti pasi. Oricum, Vantu nu are actiuni la noi, puteti sa-l intrebati si pe el. Repet a fost o discutie, el e cel mai tare pe ce inseamna bursa, eu am visat sa fac asta, dar nu mai mult de 49% din actiuni. Insa mi-e foarte frica, nu ma pricep la mecanism, nu stiu cati bani s-ar lua pe ele, mi-e frica de o teapa. Atunci am facut un contract cu el si daca, la o adica, scot 20% din actiuni la bursa, le scot printr-o firma de a lui, care nu mai stiu cum se numeste. Noi am acceptat, tacit, ca atunci cand ei vand reclama Realitatea, sa o vanda la pachet cu OTV, asta a fost foarte avantajos pentru noi. Ei aveau nevoie de OTV pentru audienta, noi de ei pentru seriozitate. Noua ne-a convenit. De cateva luni incoace am luat reclama pe care nu am fi luat-o niciodata. Eu am zis-o dintotdeauna, dar s-a ras de mine. Am zis: "Dom'le, va arat ca daca maine e proprietar Sarbu, sau Vantu, sau Dan Voiculescu, maine avem reclama la Coca-Cola, pe care n-am fi luat-o niciodata, altfel". Asa lucreaza publicitatea in Romania. La OTV nu s-a dat reclama pentru ca era Diaconescu proprietar. Eu ii ziceam lui Sarbu: "Nu vrei dumneata sa zici, pe gura, ca esti proprietarul OTV? Nu trebuie sa-mi dai niciun ban. Doar sa zic eu, cand vine TVmania sa-mi ia interviu, ca tu esti proprietar. Sa vezi cum ma umplu de publicitate a doua zi!". Asa ca, in perioada in care circula povestea ca Vantu e proprietarul OTV, ne-a mers destul de bine (zambeste). Imediat, au disparut controalele, lumea vorbea altfel cu mine... Dar eu mai mult de 49% n-o sa vand niciodata. Familia oricum nu intelege de ce nu vand totul, mi-au si calculat ce dobanda as lua la 30 de milioane de euro. Multi ar face asta in locul meu, dar eu sunt mai nebun asa.

S-a scris in presa, in Adevarul, de exemplu, despre sistemul dubios de inscrieri la "100% Adevarat", cu abonamentul la acea revista online, cu firma Videoprod, din Anglia, care sponsorizeaza si care s-a infiintat in primavara. De ce miroase a escrocherie?

DD:Da, am vazut ca s-a scris ca e Caritas si alte chestii de genul asta... Nu, e simplu. Videoprod editeaza o revista online - sutalasutaadevarat.ro. Revista aia costa 3,57 de euro, cu TVA inclus, un abonament pe o saptamana. Abonatii la aceasta revista participa la tombola. Nu trebuie sa citesti revista, daca ai platit, ai platit. E ceva atat de banal si am vazut atacurile astea din presa - nu inteleg de ce-i intriga atat de ce dam noi trei apartamente si trei masini pe editie si in ce baza dam. E simplu, exact ce da Libertatea si Click, da si revista asta, doar ca mult mai valoros.

Dar firma asta n-are licenta ca sa organizeze jocuri de noroc, s-a mai sesizat si protectia consumatorului

DD:Ok, dar atunci protectia consumatorului sa se sesizeze si la Click, care da aceleasi premii, pe aceeasi varianta. Le arata la Prima cand se extrag, nu e absolut nicio diferenta.

Ce legatura ai cu Videoprod?

DD:Nicio legatura. Videoprod este sponsorul emisiunii "100% Adevarat". Ei investesc in premii. Este un editor de reviste online, care activeaza peste tot in lume, dar mai ales in Europa. N-are nicio legatura cu jocurile de noroc. Ei incearca sa scoata banii pe internet, asa cum "Mamitzu", firma producatoare a emisiunii, spera sa scoata banii din publicitate. Sunt trei investitori aici: Videoprod, Mamitzu si OTV. OTV a investit in statia de sol de la studiouri, tot ce inseamna emisie, sateliti, etc. Mamitzu se ocupa de partea artistica - actori, cantareti, invitati. Videoprod da premiile si tot ei incaseaza banii de pe abonamente. Ei sper sa se indestuleze din reclama facuta pe site-ul acela. E o simpla emisiune de televiziune. Asa e sistemul la toate emisiunile costisitoare. In momentul in care Videoprod o sa aiba 5 milioane de accesari pe acel site, atunci o inceapa sa-si scoata banii. Romanii migreaza pe internet, iar noi am facut acum primul pas. Cum avem Sport.ro, de exemplu, o sa fim si noi OTV.ro la un moment dat. Cred ca cel tarziu in martie, Pro TV si Antena 1 vor adopta si ele acest sistem cu revista online.


Deci nu va e teama ca ati putea fi atacat din punct de vedere legal.

DD:Nu, desi noi ne-am dori astfel de atacuri. Asta e stilul OTV, noi nu eram ce suntem daca nu ne lua CNA licenta atunci. Acum sunt atacuri puerile impotriva emisiunii. Sa vedem ce o sa zica in noaptea de Revelion, cand o sa dam opt apartamente si opt masini si o sa avem un invitat special, care sa tina un discurs - o sa fie cea mai mare bomba din toate bombele, pe cine o sa aducem noi la emisiune. Avem si 2700 dintre cele mai tari filme artistice, le dam din septembrie incolo. Cel mai probabil, noua grila incepe cel mai devreme pe 7 septembrie.

sursa tvmania.ro

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu