miercuri, 12 august 2009

EXCLUSIV: Divorţ între Irina Radu şi Kanal D


Irina Radu, directorul de producţie al Kanal D, părăseşte săptămâna viitoare postul de televiziune în care a intrat încă de la faza de proiect, în urmă cu aproape trei ani. Într-un interviu acordat în exclusivitate paginademedia.ro, Irina Radu vorbeşte despre divorţul de Kanal D şi despre motivele despărţirii.

Irina Radu: “Evident nimeni nu pleacă de undeva dacă are fericirea maximă. Nimeni nu divorţează dacă viaţa e roz”. (…) “E o încetare a contractului de comun acord, după câteva discuţii avute în ultimele luni.”

În octombrie 2006, Irina Radu venea la Kanal D de la TVR 1, unde era directorul postului.

Din interviu:

Cred că eu am vrut mai mult şi-n timp am primit mai puţin.
Strategia staţiei s-a schimbat. Se merge foarte mult pe libertatea dată caselor de producţie; eu nu votez pentru prea multă libertate, pentru că atunci produsele par a veni din lumi diferite, nu mai au unitate nici editorial, nici estetic, nici ca mesaj general al staţiei.
Fie managerul reuşeşte să-şi convingă şeful cel mare să-l facă fericit, fie trebuie să plece. Eu n-am avut, se pare, destulă putere de convingere.
Cred că e momentul să lucrez pentru mine, să-mi fac o firmă, să fac ce am învăţat.
Interviul cu Irina Radu, pe larg:
Petrişor Obae: De ce pleci de la Kanal D?
Irina Radu: Pentru că am simţit că s-a terminat o etapă, că nu am ce sa fac în acest moment mai mult, că dimpotrivă - conform unei noi strategii, influenţa mea asupra producţiei ar fi aproape nesemnificativă.

Ţi-au reproşat şefii ceva?
Treaba şefilor este să fie nemulţumiţi în permanenţă şi să facă observaţii, e normal, şi eu făceam la fel. Reproşuri majore nu au existat sau nu de natură profesională. Cred că am dedus un reproş indirect - că discut înainte să execut şi că dacă nu cred într-o idee n-o pot executa cum trebuie.

Ce ar fi trebuit făcut şi nu ai făcut?
Sincer, cred că tot timpul am făcut mai mult decât trebuia şi de cât se aştepta de la mine.

Şi ce nu a mers?
Ce nu a mers este treaba celor rămaşi să lămurească. Ce nu a mai mers pentru mine am spus. Cred că eu am vrut mai mult şi-n timp am primit mai puţin.

De când vei întrerupe colaborarea cu Kanal D?
De săptămâna viitoare.

E o decizie finală?
Da, e o încetare a contractului de comun acord, după câteva discuţii avute în ultimele luni. Cineva mi-a spus, cu ceva timp în urmă, că fiecare companie trebuie să-şi facă managerii fericiţi pentru a da randament. Şi fie managerul reuşeşte să-şi convingă şeful cel mare să-l facă fericit, fie trebuie să plece. Eu n-am avut, se pare, destulă putere de convingere.

Mai precis?
În primul rând, strategia staţiei s-a schimbat, se merge foarte mult pe libertatea dată caselor de producţie. Eu nu votez pentru prea multă libertate, pentru că atunci produsele par a veni din lumi diferite, nu mai au unitate nici editorial , nici estetic, nici ca mesaj general al staţiei. Faptul că intervenţia mea era foarte limitată m-a făcut să mă gândesc că mai bine produc eu decât să dau sfaturi unor oameni care dacă vor ascultă, dacă nu, nu.

Nimeni nu divorţează dacă viaţa e roz
În ce condiţii pleci de la Kanal D?
Evident nimeni nu pleacă de undeva dacă are fericirea maximă. Nimeni nu divorţează dacă viaţa e roz. În acelaşi timp, şi după divorţ poţi păstra relaţii bune, de la prietenie la business. Asta îmi doresc să se întâmple şi după despărţirea mea de Kanal D. Totuşi, am investit aici trei ani din viaţă, am fost printre primii angajaţi şi am contribuit la evoluţia unui post de televiziune care a ajuns în doi ani pe locul 4, pe o piaţă foarte dificilă. Nu mă pot supăra pe parte din munca mea.

Ce au zis şefii?
Îţi răspund ce ţi-am răspuns şi cu ani în urmă, când am părăsit TVR: “nimeni nu a încercat să mă oprească sau să mă răzgândească”. Asta înseamnă că şi atunci şi acum am luat decizia corectă. Ca să glumim puţin, cred că au o părere bună despre mine, având în vedere că ar putea fi printre primii mei clienţi pentru un contract de consultanţă pe care suntem în discuţii.

Ce faci în continuare?
Cred că e momentul să lucrez pentru mine, să-mi fac o firmă, să fac ce am învăţat, aşa cum cred eu că se face. Cât am lucrat la TVR, mai ales ca director, nu am avut voie să am firme. La Kanal D fiind din prima zi, nu am avut timp şi nici minte să mă gândesc la altceva decât cum să cresc două lucruri: copiii şi Kanal D.

Nu am fugit de muncă niciodată şi sunt convinsă că pot avea ca firmă o ofertă care mă va diferenţia de ceilalţi: de la concept, la format, la PR, la marketingul proiectului, la vedete, la viziunea regizorală, inclusiv proiecte targetate pe anumiţi clienţi care poate nu vor să cumpere publicitate, dar vor să aibă expunere TV.

Producţii propriu pe cont propriu
Vei începe producţii proprii?
Şi asta e pe listă.

Împreună cu case de producţie?
Toate casele de producţie cărora le-am anunţat decizia mea (şi sunt 4 care ştiu) mi-au făcut propuneri ferme de colaborare. E interesant, după ce i-ai stresat şi i-ai chinuit din poziţia de director, să vrea acum să lucreze cu tine. Chiar m-am bucurat şi n-am exclus nicio variantă.

Înapoi la TVR ?
Cred în acea vorbă folosită prea mult- şi nu spun niciodată “niciodată”. Nu acum. Nu azi. TVR-ul a fost o şcoală extraordinară. Şi acolo am lasat 13 ani de meserie, nu e puţin, nu ? Plus încă doi la TVR Iaşi.

La ce televiziune ţi-ai dori să lucrezi?
Cred că nu există acum – o televiziune la care să am libertate totală! Acum n-o să mă mai angajeze nimeni, după ce ţi-am spus asta.

Dar te-ai mai angaja?
Ştii vorba cu orice om are preţul lui. Eu prin preţ nu înţeleg numai banii, ci un întreg pachet de condiţii care ţi se oferă şi dintre ele face parte şi doza de provocare pe care o conţine oferta

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu